fredag 29. april 2011

sunn, slank og sterk..???

Vår og sommer kan skimtes i det fjerne og ukebladene er proppet med lesestoff om helse, trening og slanking spesielt rettet mot "bikini-sesongen". "Flat mage på 5 uker", "Tråkk deg til en fast bak", "Frisk og slank med steinaldermat", "Sterk kropp på 25 minutter", "3 trinn til flatere mage" er bare noen eksempler på artikkeloverskrifter man kan lese. Det høres så forbasket enkelt ut å gjøre de riktige tingene..Og kanskje hadde det vært enkelt om jeg ikke hadde 100% jobb, to unger og en mann. Ja, jeg tror faktisk at jeg kunne greid det om jeg var alene og ikke hadde andre elementer i hverdagen min som tok fokus fra trening og kosthold! Men for en fjern tanke!! 
Sør-Norge har allerede hatt sommervær (og det vi her nord kaller sommertemperatur en stund) men vi nordboere har (heldigvis) enda noen uker på oss på å gjøre oss klar til å kaste (vinter)klærne. Men "problemet" mitt er egentlig det at jeg tenker at jeg enda har gooood tid på meg til å stramme opp kroppen, så trening har ikke fått førsteprioritet enda. Allikevel kjenner jeg at jeg blir stressa av å lese alle forsidene på ukebladene som står i butikkhyllene. Bedre er det i grunnen ikke at jeg abonnerer på I Form, og der er det ikke til å unngå å få alle kostholdstipsene og treningstipsene som skal føre med seg både det nødvendige vekttapet, en god helse og en stram kropp! Jeg må likevel innrømme at jeg liker å sitte å lese alle disse super-treningsoppleggene og kostholdsplanene, men jeg er ikke nær å greie å følge de selv!
MEN, jeg gjør i år som i fjor et ærlig forsøk på å få strammet opp skrotten litt med trening og litt fokus på kosthold. I stedet for å spise sjokolade hver dag, skal jeg nøye meg med annenhver dag (+ helga) og komme meg ut på joggeturer igjen..

   God helg!
I morgen tidlig har jeg en plan om å ta med meg jentene på mini-sats slik at jeg kan ha god samvittighet i forhold til trening denne helga i allefall ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar