fredag 14. oktober 2011

Brilleslange

Etter 11 år med linsebruk syntes øynene mine at det fikk være nok. Etter flere dager med gnikking og kløing i øynene, måtte jeg bare innse at jeg måtte kjøpe meg briller for å avlaste øynene. Å se seg selv med briller var rart, så jeg måtte prøve ganske mange før jeg greide å se "hele" meg og ikke bare et par svære briller.. Brille-dama har tydeligvis vært brilledame ei stund for hun påpekte veldig at den og den brillen var så moderne. Hun kom til og med å skulle ha meg til å prøve et par "Harry Potter" brilla, men da måtte jeg si at jeg hadde ingen planer om å være super-moderne.
Mathea syntes også det var en stor forandring å se meg med briller, så da jeg leverte henne i barnehagen med briller på måtte hun fortelle alle at jeg var mammaen hennes. Jeg hadde bare fått briller.
Har i tillegg til å tatt synstest også vært hos tannlegen for årlig sjekk. Heldigvis ingen hull og han maste ingenting om tanntråd og bruk av det, og det måtte jeg takke han for, fordi tidligere har jeg alltid fått høre den leksa om hvor viktig det er å bruke det og det ene med det andre. Har alltid gått til tannlegen med dårlig samvittighet fordi jeg er ikke en tanntrådbruker, desverre.. Men i stedet for å nevne tanntråd, spør han pinede om jeg har tenkt på tannregulering! Å sier samtidig at det ikke er for sent å få ordnet mine skjeve ner-tenner. He he, jeg tror ikke jeg hadde følt meg så flott om jeg hadde stilt i min egen 30års dag med tannregulering (nå er det no enda ei stund til den dagen da, kremt kremt..)
Fikk en dag tidligere helg enn forventa da Mathea hadde et falsk krupp anfall i natt som varte lengere enn det bruker. Var litt ekkelt fordi hun selv var så redd og trodde at hun ikke skulle bli frisk igjen, men hun sovnet da til slutt selv om pusten brukte ei stund på å normalisere seg. Da var hun så utslitt at hun våknet ikke en gang av at snekker'ne banket og bråkte på taket fra kl halv åtte i mårrest. Kl ni våknet hun og mente at det var vannet hun drakk i natt som hadde gjort henne frisk :) Snørr og hosting til tross, så skal vi senere kjøre til Skjervøy på besøk til mor og far, og resten av familien. Søndag er det barnedåp og vi skal være faddere til lille David :) God helg til alle!

2 kommentarer: