tirsdag 8. november 2011

Hjemme med syk Mia




Å ha fri fra jobb er flott så lenge det er en fridag og ungene er friske, men å være hjemme fra jobb når noen er syke er ikke like morsomt. Var hjemme i går og i dag med Mia som ikke har vært i slag. Hun er forkjølt og har feber, og er virkelig i "sitte-på-fanget-hele-tiden" humør. Min plan om å være effektiv husmor går i vasken, det samme gjør alt skolearbeidet jeg tenkte jeg kunne få gjort.. Jeg får knapt lest nettavisa uten at hun trekker armen min tilbake. Den skal holde rundt henne, hele tiden! Og helst lese i "Karsten hjelper pappa" der Karsten er hjemme fra barnehagen fordi han er syk. Tror hun kan boka utenat nå, for jeg trenger bare lese den første setningen på hver side så tar hun resten, he he. 
En pause fikk jeg imidlertid i formiddag da jeg sa at jeg måtte på do. Jeg plasserte henne på sofaen ved siden av meg og forklarte at nå måtte jeg gå en tur på do. "okej mamma", svarer hun. "Baje jope FÆDI, så kåmme æ tøjke dæ" var beskjeden jeg fikk da.
Nå ligger hun å sover, forhåpentligvis våkner hun og er i fin form slik at vi kan lage middag til de andre toan kommer hjem! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar