mandag 25. juni 2012

Når løsta tar overhand...

Har så løst på så mye om dagen! Trur min kjære mann begynner å bli lei av å høre på meg til tider. Har løst på ny bil! Har vært innom både S-max, Touran, Volvo V70, Mondeo, ja det meste.. Begynte med mange krav, å no sitt æ i grunn bare igjen med ett - at det skal være tre, fulle seta bak. Startet leting med at jeg ønsket en 7 seters bil og at det skulle være hengerfeste på den. Forresten må det fortsatt være det! For jeg har lyst på campingvogn også!! Ihvertfall mulighet til å trekke ei. For jeg har lyst å dra til sol og varme, på campingferie til Sverige!! Jeg har lyst på piggelin-is!! I tillegg har jeg lyst på nytt bad, eventuelt ei veranda jeg kan sitte på når sola kommer. Ei veranda jeg kan kjøpe nye, fine hagemøbler til, henge blomsterkasser på, ha terassevarmer på som kan varme oss når kveldene ikke er så alt for varme.. Lysta på mange materielle ting er lang!! Er kanskje avhengig av å bli lotto-millionær for at noe skal gå i oppfyllelse?
Jeg vet at man ikke blir lykkelig av å bare kjøpe og få nye ting. At det er andre elementer i livet som er mye viktigere! Og jeg har, utrolig nok,  mange lyster der også.. At familien og vennene mine kan være friske og ha det godt! At en kur for alle kreft-typer ble oppfunnet og brukt til tross for store kostnader! Å se at ungene mine har det godt, at de får kjenne hver dag at de er elsket av mammaen og pappaen sin, at de lærer seg de viktige verdiene i livet (hysj, hysj om alt det jeg skrev i begynnelsen) og at de skal få vokse opp i trygghet og fred!
Benjamin Franklin sa "Hvis et menneske får oppfylt halvparten av sine ønsker, dobler det sine bekymringer". Er kanskje noe i det, men å ha ønsker er viktig! Så er det samtidig viktig å huske på:

Der er to måter å være rik på. Den ene er å ha alt man ønsker seg. Den andre er å være tilfreds med det man har

1 kommentar: