torsdag 19. juli 2012

Innedager...

Sommerværet lar vente på seg.. Og det ser ikke ut til at det kommer heller med det første. Heldigvis klager ikke ungene. De er strålende fornøyd med å få være hjemme, få servert tomatsuppe og pasta til frokost og kunne få være ute når de vil, samt komme inn igjen når regnet blir for vått.. Det er kanskje verre for oss voksne når det ikke er godt vær!? Jeg kjenner ihvertfall på det å være værsjuk!! Sitter å ser på nettet etter billige sydenreiser, men i god viten om at det neppe blir noen tur på oss nå i sommer. Men det er lov å drømme :)
I og med at varmen uteblir har jeg til og med hatt strikkepinnene i bruk. Må si det er sjelden kost i sommermånedene. Normalt sett blir de liggenede ubrukte fra juni til august. Men noe må en urolig sjel gjøre når man sitter i sofaen på kveldene i halvmørket. Har jo lovd en tantegutt gravemaskingenser i bursdagsgave, så må bare strikke på for å få den ferdig! Er kommet til armene nå, så går framover.

Regner uansett med at pinnene går skikkelig varm i august, når jeg får vite om jeg skal strikke rosa eller blått utover høsten :D Glede, glede!! Kun noen små uker til :)
Må innrømme at man glemmer fort hvordan det er å bære på et lite vesen. Kvalmen, alle lystene man plutselig får, det å kjenne at kroppen vokser ut av alle buksene og ikke minst boblebevegelsene i magen, husker man ikke før de plutselig er der og man tenker; ja, det var sånn det var!
I går kveld fikk jeg så sinnsykt lyst på kinamat. I og med at jeg satt alene hjemme med ungene var det ikke mulig å kjøre å hente. Vårruller ble min neste lyst, to minutter etterpå. Noe jeg selvfølgelig heller ikke hadde tilgang til.. Endte med å fortære en pose med potetsticks i stedet :/  Så for å være føre var til neste gang, har jeg idag vært å handlet inn varer for å lage vårruller, så når ungene er i seng blir det matlaging for meg. Nam, nam :D
For mens vi venter på sommeren, må man ikke glemme å kose seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar