lørdag 21. juli 2012

Renate sydame

Man må begynne forsiktig, tenker jeg. For om jeg mislykkes med en gang, blir det nok lenge til jeg forsøker igjen. Forkle greide jeg å sy til meg selv på barneskolen, så det må være et overkommelig første prosjekt! Jeg sydde forresten mei-tai'er da jeg var hjemme i permisjon med Mia, men da hadde jeg bilder og mønster jeg brukte flittig.
Ungene har selv valgt ut tøy (ikke så veldig mange å velge i..) og jeg har foreslått dekorasjon til forkleet. Hjerte var forslaget som ble valgt tvert!
Heldigvis var min maskin ganske lik den mamma har, i forhold til hvordan man setter i tråd/spoler over tråd mm. For alt jeg vet er alle maskiner ganske like, men er ihvertfall glad for at det ikke var alt for mye nytt å sette seg inn i.
Det jeg ser fram til å prøve etterhvert, er alle sømtypene som går an å sy med maskinen. Mye fint å velge i! I tillegg går det an å sy på knapper og lage knappehull. Er jo genialt :)
Så nå begynner jeg å se frem til høsten, med mørke kvelder hvor jeg kan sitte inne ved kjøkkenbordet å sy kosedresser, luer, vesker og det jeg måtte finne på. Her er det bare å prøve! Må bare først bestille stoffer på nettet. Vet jo at det finns masse flotte farger, mønster og deilige stoffer å velge i, men det er ikke alltid like lett å finne de gode sidene på nettet, eller finne det jeg er ute etter. Mens andre finner alt mulig på nettet som de bestiller, syns jeg det er forferdelig vanskelig å handle på nett siden jeg ikke får se det i virkeligheten først.
Her er i hvertfall resultatet sålangt av forkleet til Mathea. Må nok fortsette når ungene er i seng og jeg kan konsentrere meg om syingen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar