fredag 14. september 2012

Kari Traa vs. Dorthe Skappel

Begge har de fått et klesplagg oppkalt etter seg - Kari Traa Lua og Skappel genseren. Siden det nærmer seg jul, planen er å strikke flere julegaver og magen kommer til å gjøre en genser alt for vid, gikk jeg for lua i denne omgang. Ei niese har nemlig ønsket seg ei grønn lue i julegave, så jeg stakk hodet ned i restegarnposene og fant to ulike grønnfarger, samt svart som ble bunnfarge. Oppskrifta fant jeg med bildeforklaring i tillegg, på denne bloggen: http://nikostrikk.blogspot.no/2010/02/karitraalua-mi.html
Synes resultatet ble kjempestilig, og her er det bare å leke med farger og striper!! Tror jeg må gjør et nytt dypdykk i posene for å se om jeg finner andre farger som jeg kan bruke til neste lue.
Måtte posere selv siden begge jentene var på laup :)
Så ble som dere ser lue denne gangen, så satser vi på Skappel-genser etter jul, når magen er slapp igjen og kanskje trenger å bli holdt i skjul mens jeg tar mine daglige trilleturer i håp om at  magen skal forsvinne helt og vekta normalisere seg! 
Lov å håpe i allefall ;)


3 kommentarer:

  1. Kjempetøff lue!:-) Tar det lang tid for deg å strikke ei?

    SvarSlett
  2. blir strikka i løpet av en kveld Eva ;) effektiv strikking fra ungan har lagt sæ, tell æ sjøl stupe t køys, he he

    SvarSlett