fredag 12. oktober 2012

Bekkenløsning - heller et bekkenproblem..

Å bære fram et barn gjør at kroppen går igjennom prosesser som nesten er umulig å forstå at det virkelig går an! At et lite menneske blir skapt og utvikler seg inni kroppen, at man kjenner forandringer i kroppen og etterhvert bevegelser fra babyen er for meg livets under. Like fasinerende er det at noen nesten ikke merker at de er gravide og nærmest danser seg gjennom graviditeten, mens andre blir plaget med både kvalme, oppkast, bekkenproblemer, åreknuter, strekkmerker, hemorider, svangerskapsforgiftning, stor vektoppgang og mye mer!
Jeg er nå litt over 27 uker på vei og innbiller meg at jeg ser bedre ut enn forrige graviditet, da jeg selv syntes at jeg lignet mest på en elefant. Bekkenproblemer har jeg hatt i alle tre (fire) svangerskapene, men har heldigvis ikke vært plaget etter at ungene er blitt født! Fysioterapi og trening etterpå har kanskje vært grunnen til at det har gått bra, så jeg håper at det også skal forsvinne etter denne graviditeten. Å skulle gå med disse smertene lenger enn til i januar frister ikke. En ting er å fungere sånn høvelig på dagtid, et annet kapittel er hvordan nettene er. Jeg ligger på siden, med en pute mellom knærne, men våkner etter et par timer med en følelse av at hoftebeinene gnisser mot hverandre. Her er det bare å snu seg (må en tur på do i samme slengen), for så at det samme gjentar seg etter et par timer igjen. I natt fikk jeg i tillegg ikke sove, selv om jeg var trett som en dupp da jeg la meg. Endte med at jeg sto opp i fire tiden å spiste meg et knekkebrød. Fikk til og med selskap.. Mathea våknet og var SÅ sulten!! Frukt eller grønnsaker var uaktuelt, så hun krevde brødskive. Jaja, hun var på trening i regi av slalomklubben i går og hun har antageligvis samme høye forbrenning som jeg da jeg var lita, for hun spiste to porsjoner havregrynsgrøt, et stykke pizza og en banan før hun la seg. Vi fikk iallefall begge spist og fikk oss litt søvn før klokka ringte. GJESP!!

I går var jeg på hyggelig strikkekafè på bygdehuset og ble imponert over et av produktene som ble laget der.  Så jeg setter det på "må lage" lista mi fram mot jul - tova votter med filtet motiv. Så neste torsdag skal vi ha
tema "filting"slik at jeg også lærer meg dette. Kanskje jeg må strikke noe jeg kan filte i, men har jo enda 6 dager på meg - så GOD tid :)
Da gjenstår det bare å ønske alle ei god helg og en fin høstdag videre. Jeg må bare kapitulere under dyna og håpe på noen timer med søvn før skolejenta kommer hjem igjen. Avslutter med et bilde av hekken min som nå har nydelige farger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar