tirsdag 23. oktober 2012

Høst-strikk

Lenge siden jeg har vært på bloggen min og det til tross for at jeg nå er sykemeldt fra jobb på grunn av bekkenløsning. Dagene forsvinner, jeg prøver å gjøre litt husarbeid, litt strikking og så blir det også kortere dager for Mia i barnehagen og Mathea får komme hjem rett etter skoletid. Ryggen min liker ikke å sitte rett opp og ned, så datamaskinen har fått stå rimelig i fred fra meg.
Mye tid blir slått i hjel på sofaen og strikketøyet får være med. Har fått gjort ferdig et par snørelester som har ligget i kurven siden i fjor høst.. Manglet en lest, men var fort gjort å få ferdig den andre når jeg først bestemte meg for å gå i gang på den! Ulempen var at jeg ikke sjekket nøye nok hvordan den første så ut, så endte opp med en lest nr to med dobbelt så mange huller til snøre.. Jaja, den lette løsningen ble da å sy igjen annenhvert hull. Lestene ble litt mindre enn planlagt, men får kanskje bli en julegave til noen som er str 36.
I tillegg har jeg fått ferdig et sett i str 2 år som skal bli julegave. Mest strikket av restegarn, men måtte selvfølgelig gå til innkjøp av noen nøster ekstra for å få det ferdig. Dragemønsteret på genseren fant jeg i et gammelt mønsterhefte jeg satt å bladde i, ellers fri fantasi og prøving mens jeg holdt på. Resultatet ble ganske greit, og håper mottakeren også synes det.
Torsdagene er det strikkekafe på bygdehuset her, noe som gir inspirasjon og lyst til å prøve det de andre gjør. Det har resultert i flere tova votter og jeg har prøvd filting, noe jeg skal gjøre mer av, for det ble mye stilig. Jeg har bare fått filtet ett par så langt. Uglene ble ikke så verst :)
Neste prosjekt er tennbrikett-skjulere som skal gis i julegave. Strikket halvparten av en i går, men måtte bare gi opp hele prosjektet da jeg hadde brukt for tykt garn og for store pinner og resulterte i at det ble alt for stort. Har begynt på nytt nå i kveld, så forhåpentligvis kommer det ferdige resultatet om ikke så lenge.
Mens jeg lette etter tynnere garn til tennbrikett-skjuleren, kom jeg over flere andre prosjekt jeg ikke er ferdig med.. Blant annet en kopptue som jeg begynte på før jul i fjor og en rullegenser som også ble startet på i fjor høst. Innimellom vottestrikking har jeg også startet på en dress i str 3-6 mnd til lillegutten som ventes i januar. Så jeg har ikke fritidsproblemer for å si det slik
Nå skal jeg bake ut noen brød i reklamepausen, så håper jeg det ikke blir like lenge til neste blogginnlegg og at ihvertfall ett av ufo'ene er blitt ferdige!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar