torsdag 7. februar 2013

Avslutter prosjekt: gang

Nå kan jeg snart si at vi er ferdige med prosjektet: Ny gang! Fra å ha en mini-yttergang som var trang og upraktisk for en småbarnsfamilie har vi nått tatt vekk veggen til den lille gangen for å få større romfølelse. Her er et bilde etter at veggen er fjernet.
Dere ser på gulvet hvor veggen har stått. Der kommoden står var det hylle og ei stang for å henge klær på. Altså ikke mulighet til å bevege seg der. Etter at vi fjernet veggen ble romfølelsen helt annerledes og ikke minst kunne jeg trille vogna rett inn uten å måtte manøvrere meg sikk sakk mellom sko, dør og kommode. De siste ukene har verdens beste pappa vært her og hjulpet oss med gulvlegging (har lagt varmematter under laminatet, som heter høst eik), tapetsering, listing, dørskifting og oppsetting av garderobeskap. Resultatet er jeg meget fornøyd med!
Lys og varme gjenstår, men enn så lenge klarer vi oss. Må også avgårde for å kjøpe innmat til skapet. Hyller og kurver må vel inn der slik at vi får ryddet og sortert klær og sko på en fornuftig måte. Døra ved siden av trappa har vi også byttet ut og snudd slik at den nå åpner seg motsatt vei.
Døra fikk jeg 1000kr rabatt på fordi den hadde et lite hakk på baksiden. Et scoop, spør du meg :)
Synes også at trappa ble mye finere når tapeten kom opp!
Tidligere har vi hatt fryseboksen under trappa, da boden var overfylt av vogner og annet rask. Fikk ryddet på boden og flyttet vogner vi ikke bruker enda på mørkeloftet, så nå kan kommoden stå under trappa i tillegg til at vogna kan parkeres der når jeg ikke er ute å triller ;)
Så nå som gangen er ferdig, må jeg vel begynne å planlegge neste oppussingsprosjekt, hehe. Drømmer jo om nytt bad oppe, ny garasje og kanskje nytt kjøkken. Men her er det kanskje økonomien som får styre når det blir.
Snart helg folkens - måtte den bli bra for alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar