mandag 3. juni 2013

Etter sol, kommer regn..

Jeg kommer ikke unna det å skryte av det flotte været som har gledet mang en nordlending de siste ukene! Temperaturer over 20 grader er man ikke vant med, selv ikke i juli måned.. Med varmen forsvinner også energien til husarbeid, matlaging, håndarbeid og i grunnen all form for arbeid. Heldige meg, som er hjemme i permisjon, har kunnet tilbringt mye tid på verandaen og på joggeturer langs veien med vogn. Joggeturene er stort sett tatt på morgenen etter at jeg har levert Mia i barnehagen, så temperaturen har ikke rukket å bli for høy enda.
Det unormalt fine været har vi virkelig koset oss i og benyttet sjansen til bading og soling. Ungene har nok vært litt "årstidsforvirret", for de har spurt etter sommerferie allerede! For det har jo føltes som at det har vært sommer!! Til tross for varmt i lufta, kan jeg ikke skryte av badetemperaturen - men ungene syntes selvfølgelig at det var isvarmt!!!
Det har vært fantastisk å ha opp mot 30 grader, men for en liten gutt har det ikke alltid vært like lett å finne ro i vogna når det var sovetid. Men til tross for litt soveproblemer på de varmeste dagene, vet han å sjarmere med sitt smil :)


Rett før varmen slo til hadde jeg strikket hele bolen til mariusgenseren min og en arm. Jeg syntes den så litt stor ut og da jeg prøvde den, svømte jeg i den. Iiiiik!! Jeg måtte rekke opp hele og begynne på nytt. Motivasjonen til å få ferdig genseren før sommeren sank i bunnen. Varmen gjorde heller ikke sitt til at jeg orket å begynne forfra igjen, men i går kom det regn og jeg kjente lysta til å strikke igjen også kom. Så genseren ble rekt opp i en fart og jeg er nå i gang på nytt :)
Så får været bestemme hvor raskt den blir ferdig denne gang. Nå er ihvertfall begge armene ferdige, de venter bare på "kroppen". Å slår værmeldingen til, blir det mer strikking enn soling fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar