mandag 23. september 2013

Minner

For en flott høst det er her i nord i år!! Mye flott vær, varmt har det vært og jeg kan rett og slett ikke skjønne at det er oktober i neste uke.. Ullklærne har enda ikke vært i bruk og votter har man ikke tenkt på å finne fram enda. Men nå er det mørkt om kveldene, man sitter plassert i sofaen med strikkepinnene i hendene og forbereder seg på høsten og den første snøen. Julegaver produseres og ullklær til ungene gjøres klar. I tillegg til hobbysysler, ser jeg tilbake på august og september hvor vi har fått oss noen fine fjellturer med hele familien. Turen til Brosmetinden sammen med foreldrene mine var kjempeflott! Var først da vi kjørte ned til Rekvika etterpå at jeg fikk se hvor spektakulært fjellet faktisk var og at redselen min for ungene da vi var på toppen var reell!



Jeg er i grunnen glad for at jeg ikke visste hvor bratt ned det var før etter at jeg kom ned :)
I tillegg til denne flotte turen, har vi også gått til fjellheisen. Jentene gikk som noen fjellgeiter opp igjennom den bratteste løypa, så både mammaen og pappaen måtte gå på for å ikke henge etter.
Lunsj i det fri og is til dessert måtte til :)
I tillegg til at vi har vært til fjells, har det også blitt turer til fjæra og havet.

Dagens fangst ble senere sortert etter form og farger og det ble ny tur dagen etter for å finne flere!
Kveldene har imidlertid gått til strikking og sinnasnekker'n :) Nå ligger det både votter, gensere, ullbukser og babylester i kurven og venter på å bli tatt i bruk. 

Disse skulle jeg strikke av restegarn, men endte selvfølgelig opp med at jeg måtte kjøpe et nytt nøste blå - og totalt har jeg nå mer garn enn før jeg startet.. 
Har vært lite blogging den siste måneden, men kommer kanskje sterkere tilbake i høstmørket ;)

1 kommentar:

  1. Koselig med tur-bilder på bloggen! Gode minner når høsten kommer for alvor.
    Lekre gensere og søte votter!
    Ja, takk. Jeg vet alt om restegarnsstrikk og kjøp av ekstranøster.....

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett